Wednesday, June 1, 2011

A Szó Hatalma

 A Fáraó Szava
 Lépj előre   ,jobb lábaddal ,és az legyen  kissé előtted.Karjaid  tartsd egyenesen magad mellett
Végy egy mély lélegzetet 5 másodpercet  és nézz előre erősen lélegezz ki ,és mondd:
"Nuk Tem-Khepera kheper t'esef her uart mut-f.
 Végy egy mély lélegzetet 5 másodpercet  és nézz előre .lélegezz ki ,és mondd:
 "Ertau unsu en ami Nu, behennu en amiu t'at'at."
Végy egy mély lélegzetet 5 másodpercet  és nézz előre lélegezz ki ,és mondd: "Ask temt-na heka pen entef, kher se entef kher-f, betenu er thesem, khak er sut."
Végy egy mély lélegzetet 5 másodpercet  és nézz előre . erősen lélegezz ki ,és mondd: "A anen makhent ent Ra!"
 Végy egy mély lélegzetet 5 másodpercet  és nézz előre . erősen lélegezz ki ,és mondd:
"Rut aqi-k em mehit em khent-ek er Se-mesert em neter-khert."
Végy egy mély lélegzetet 5 másodpercet  és nézz előre . erősen lélegezz ki ,és mondd:
"Ask temt-na heka pen em bu neb enti-f, kher se entef kher-f, betenu er thesem, khaker sut."
Végy egy mély lélegzetet 5 másodpercet  és nézz előre  erősen lélegezz ki ,és mondd:Arit kheperu em ertu mut em qemam-tu neteru em sekeru."
Végy egy mély lélegzetet 5 másodpercet  és nézz előre . erősen lélegezz ki ,és mondd:Erta-entu mut seref en neteru."
Végy egy mély lélegzetet 5 másodpercet  és nézz előre .,erősen lélegezz ki ,és mondd:
"Ask erta-na heka apen kher enti-f betenu er thesem, khak er sut, khak er sut."

 Végy egy nyugodt lélegzetet,lépj vissza helyére a jobb lábaddal  és maradj csöndben.
 Ez a szív "Ab" intelligenciájának,bölcsességének felébresztésére szolgál. 



E.i.d.a.-relaxáló masszázs terapeuta-irodai masszázs(egyiptomi masszázs)

E.i.d.a  relaxáló masszázs 
Akkreditációs nyilvántartási szám: FAT PL 3090
egyiptomi eredetű templomi masszázs -hát


Az e.i.d.a. (c) testmasszázs egy ősi egyiptomi eredetű
módszerre, technikára alapozott masszázs.Teljesen különálló minden eddig ismert masszázsfajtánál . Átalakítva, korunk általánosan alkalmazott masszázstechnikáival ötvözve, a jelen korra formálva, e.i.d.a.   megnevezéssel jegyeztette be és védette le a program alkotója Magyarországon.

A program elsődleges célja olyan integratív revitalizációs, rekreációs, harmonizációs maszírozási módszer közreadása, amely alkalmas az emberi szervezet-különböző munkahelyi,foglalkozási és életviteli feszültségek,kiemelten az irodai  és kismamák stressz által előidézett- diszharmonikus állapotainak oldására. Ezen keresztül, a szervezet harmonikus állapotának, energetikai egyensúlyának helyreállítására.

Az E.i.d.a. relaxáló masszázs terapeuta  képzési program célja, hogy elsajátításával a képzésben   résztvevő képessé váljon saját és mások közérzetének javítására, állapotjavítás elősegítésére, az életenergia megőrzésére.

A masszázskezelés alapjai

Célja:
A kezelési kompetenciák elméleti megalapozása. A maszírozáshoz szükséges alapvető anatómiai, energetikai, neurokibernetkai, technikai készségek, kompetenciák elsajátítása.
Követelményei:
Feladatprofil:(a képzettség birtokában elvégzendő feladatok célszerűen csoportosított listája-azoké a feladatoké, amelyek a modul elsajátításából következnek - az 1/2006(VII.5)SZMM rendelet alapján )

- Az anatómiai, energetikai ismeretek felhasználásával az emberi szervezet szabályos illetve diszfunkcionális működésének felismerése
- Az emberi szervezet diszfunkcionális működését kiváltó okok azonosítása
- A masszázzsal történő rekreáció, revitalizáció, stresszoldás lehetőségeinek  feltárása
- Az integratív gyógyászat alapelveinek érvényesítése
- A komplex EIDA masszázs módszer alkalmazása

Tulajdonságprofil:

  Az emberi szervezet komplex működése és azok megnyilvánulásai.
  Az energo-információs rendszer részei, felépítése.
  Az háton levő, információs pontjok azonosítása,azok pszichológiai hatásai
  Az EIDA módszer sajátosságai a masszázs folyamatában.
  Pontnyomásos EIDA módszer alkalmazása a hát  meghatározott zónáiban és pontjain.
Egyénre szabott revitalizációs programterv készítése a stresszoldás megvalósítására, a diszharmonikus állapot megszüntetésére.
A masszázs hatásának megszilárdítása, utókezelés az e.i.d.a. módszerrel

Javasoljuk:
- munkálatoknak ,cégeknek tanfolyam keretében ,akiknek érdekük,hogy munkatársaik eredményes tevékenységet végezzenek és nem csak betegszabadságon legyenek
- mozgás és masszázsteraputáknak,
- irodai masszőröknek ,
- kismama masszőröknek
- szülőknek
 ...és mindenki másnak aki meg akarja tanulni hogyan tegye jobbá az életét ,könnyebbé munkáját , megoldhatóbbá problémáját,pihentetőbbé az éjszakáit, eredményesebbé nappalait.
 
Tematika.

 Az integratív gyógyászat alapelvei.
- A masszázsfajták típusai stílusirányzat és technika szerint.
- A masszázs élettani és pszichológiai hatásai, különösen kiemelve az irodai és kismama massszázst
-Az emberi test anatómiai felépítése.
- Az emberi  szervezet idegi működésének lényege.
- Az emberi szervezet neurohumorális működésének lényege.
- Az emberi szervezet homeosztázisa.
- Az emberi szervezet energo-információs térképe.
- Az hát bioaktiv zónái, és szabályozó  pontjai,pszichofiziológiai   hatásai,korrekciók.
- Az EIDA masszázs komplex, integratív jellege, élettani és pszichológiai vonatkozásai.
- Az EIDA masszázs revitalizációs, rekreációs, stresszoldó hatása
- A masszázs- technikák elméleti alapismeretei a komplex, integratív
- EIDA módszer sajátosságai és különbségei.
- Az EIDA speciális masszázsfogások rendszere és jellemzői,
- Az EIDA masszázs hatásmechanizmusa, a revitalizáció, rekreáció és stresszoldás folyamatában.

Részletek:


Tanfolyam,felnőttképzés,Szakirányú továbbképzési szak
A képzés témája: egészségügy ,életviteli
Ára: 32.000 Ft+ Áfa
Időtartama: 4 napos tanfolyam: szombat -vasárnap 9-15 között
Vizsga : elmélet +gyakorlat.
Ára: 6.000 Ft+ Áfa
Megszerezhető végzettség :e.i.d.a(c) relaxáló masszázs terapeuta

PharosPhi Intézet Kft.-Felnőttképző Intézmény ny.sz.40090-2010















http://kethera.blogspot.com
email:  pharosphi@gmail.com

Thursday, May 19, 2011

Nofertum



Nofertum

Ókori egypotomi Istenság ,Ptah és SehkMet fia A három Istenek,a TRIÁDOK egikye.Kultuszközpontja Memphisz volt. Neve jelentése: A mindenség szépsége. Általában az illatszerek isteneként szokták említeni, pedig ő elsősorban a teremtéskor az ősvízből kiemelkedő Lótiszvirág mint szépség teremtéséének Istne
A Hermopoliszi temtésmítosz szerint kezdetben csak a káosz sötét vize,NUN  létezett, egészen addig, amíg egy lótuszvirág ki nem emelkedett a mélyéből. Egy erős fénysugár hatására a virág kinyitotta szirmait és a kelyhében egy ifjú isten ült. Kellemes illat szállt fel, és világosság áradt az isteni gyermek testéből, ő volt a teremtő, a Napisten, minden élet forrása. A mítosz szerint mikor a Nap nyugaton lemegy, akkor ebben a lótuszvirágban rejtőzik el, mely újra összecsukódik felette. Reggel, a kinyíló virág újra útjára engedi a Napot, hogy az megtehesse nappali útját a Föld körül. Nofertumot nem csak a kék lótusszal (Nymphaea cerulea) azonosították, hanem magával a Napistennel,ATUMMAL. Mint Atum egyik megjelenési formáját, gyakran a „Fiatal Tum” névvel illették.
PIRAMISSZÖVEGEKBEN(PT 266) úgy nevezik, hogy „a lótuszvirág, amely RÉ orra előtt van”, ez arra utal, hogy az illattal való kapcsolata egészen korai. A szöveg egy Ré elleni lázadásról mesél, ami még akkor esett meg, mikor a Napisten még gyermek volt. Az ellenségei úgy döntenek, hogy reggel, amikor keleten van, támadást intéznek ellene. Heves küzdelem alakul ki, mely Ré védelmezőinek győzelmével végződik. Egy meglepő részlete ennek a történetnek, hogy Ré a mindent eldöntő ütközetben az orrlyukai alatt egy lótuszvirágot visel.
Uadzstenek ,a Kobraistennőnekek is nevezett SehkMet fiaként  is nevezték anyját ,
a, Uadzset védelmező szemét is. Mikor a szoláris istenségként a forrósággal és tűzzel is kapcsolatban álló Ré védelmezőjének tartották, Uadzsetet képesnek gondolták arra, hogy tüzet fújjon a támadókra, ahogy a kobra mérget köp ellenségei szemébe.


Általában férfiként ábrázolják, fején viseli a lótuszvirágot, melyet még kettős tolldísz, valamint két nyakláncellensúly, azaz menat is fokozhat. Általában rövid kötényt visel, kezében gyakran tart khepes-sarlót, ez valószínűleg egyik jelzőjére utal, khener taui – a Két Ország (Felső- és Alsó-Egyiptom) védelmezője. Az ősi teremtésmítoszhoz való kapcsolata miatt lótuszvirágon ülő gyermekként is megjelenítették, ennek a motívumnak egy változata az a fából készült szobor, melyet TUTANKAMMUNsírjában találtak meg. Egy lótuszvirágból kiemelkedő gyermekfejet örökít meg, az istent itt a fáraó arcvonásaival ábrázolják. Ugyanez a jelenet kíséri a HK. 81. fejezetét, melynek címe „mondás a lótusszá váláshoz”. Szimbolikus megjelenítése ez a Napisten mindennapos újra felkelésének és a halott újjászületésének. Az ilyen ábrázolások esetében feltehetőleg Nofertumot és a Napistent azonosítják és valószínűleg az uralkodó is azonosul mindkét istennel.
ShetkMet faiként  Nofertumnak előfordul oroszlánfejű ábrázolása is. Megjelenik még oroszlán hátán állva, valamint oroszlán alakban is, lótusz fejékével.
Nofertumot a lótuszvirággal való kapcsolata miatt nemcsak az újjászületéssel, hanem a szépítkezéssel és a gyógyítással is összekapcsolták.

Nofertumra úgy tekintettek, mint a Napisten egyik megjelenési formájára. Egyiptom védelmezője volt, aki pusztító és gyógyító hatalommal egyaránt rendelkezett. Virága, a lótusz, a termékenység és a túlvilági újjászületés szimbóluma, Egyiptom legkedveltebb növényeinek egyike volt.Neve a Nefer (vagy NETJER) a gyógyítást szimbolizálja.



Ptah


 PTAH

Az ókori egyiptomi hitrendszer egyik főistene,a Triádok,közvetlenül a megnyilvánult teremtő alatt-Memphis Főistene,.világteremtő isten-Azon Istenek közé tartozik akiknek NINCS állati alakjuk.
Kék, fejre simuló sapkában álló  múmiaként szokás ábrázolni, kezében összefogott dzsed-oszloppal, uasz-jogarral, ANKHAL– a három szimbólumot időnként egyetlen JOGARRÁ kombinálták össze a későbbi korokban. Alakját időnként könnyű összetéveszteni HONSZU-val,ám Ptah nem visel más fejdíszt, míg Honszut gyermektinccsel és néha THOT-hasonló holdas fejdísszel szokták ábrázolni. Triászának ő a főalakja, felesége SHEKMETa félelmetes, kettős természetű, oroszlánfejű istennő, fiuk a lótuszkoronásNEFERTUM.
Ptah tisztelete legalábbis egyidős Memphisszel és az egyesített birodalommal. Még a város egyik nevében is megtalálható: Hut-ka-Ptah jelentése: „Ptah lelkének háza”. Első ábrázolása egy I. dinasztia idejéből való kőedényen került elő –  Tarkhan mellett találtak, Memphisztől délre. Ez a déli irány szinte szimbolikus is lehetne, ugyanis Ptah memphiszi temploma a város falától délre állt – innen ered Ptah egyik állandó jelzője, a „falától délre levő”. Ptahot a kézművesek és művészetek isteneként is tisztelték, ennek jeléül főpapja a „nagy, a kézművesek vezetője” címet viselte. Ezért az ókori görögök Ptahot azonosították HEPHAISZTOSZ (az istenek kovácsa) alakjával. Kultusza térben és időben egyaránt elterjedt volt a Két Országban a középbirodalom korától a Későkorig.
Tisztelete mindig nagy súlyt kapott. Szokarisz(Krokodil fejű Isten )a memphiszi nekropolisz oltalmazója (kinek emlékétSZAKKARA a nevében is őrzi egy idő után beleolvadt alakjába, majd OSIRIS-el került szorosabb összefüggésbe, többek között az ÁPISZ bikák kapcsán. Ennek ellenére elkerülte a teljes azonosítást – ebben is a ritka kivételek közé tartozik.

Történelmi Fennmaradás
Magának a Memphiszi Teológiának fennmaradása is érdekes történet. Szövege szerint egy ősrégi, féregrágta papiruszon találták Sab-ka fáraó idején, és, hogy a pusztulástól megóvják, kőbe vésték. (Megmaradt töredéke aBRTISH MUZEIÚMban található.) Ezzel a férgek dolgát jócskán megnehezítették, de korunk kutatóiét is. Nem lehet tudni ugyanis, hogy a régi korokat nagyra becsülő, a régi iratok nyelvét jól ismerő és ügyesen utánzó időszakban nem csak a nagyobb nyomaték kedvéért hivatkoztak-e az óbirodalmi ősökre, mint az gyakori volt ebben a korban.
Ptah és a Memphiszi Teológia érdekes ellentmondásban áll ATUMMMAL és a hozzá kapcsolódó teremtésmítosszal. (Teremtésmítoszokban ugyanis az egyiptomiak nem szenvedtek hiányt!) A teremtő aktus Ptahnál pusztán szellemi, míg Atumnál az anyag az elsődleges. Atum önnemzéssel teremtette a világot, Ptah viszont a gondolat és a szó erejével. Az egyiptomi felfogás szerint a „valóság” létrehozásához az kellett, hogy a szív kigondolja és a száj kimondja azt, ami megvalósul. Az első ahhoz, hogy, mint idea megjelenhessen, a második azért, hogy az idea valósággá válhasson. (Ez az eszme visszacseng a mai ezoterikus gondolkodásban is!) Ptah a teremtéskor – az egyiptomiak úgy hívják: az első alkalom – nem csak a világot hozta létre, hanem az isteneket és azok alakját, szentélyeit, rituáléit is:
„Ptah elégedett volt, minekután megteremtett minden dolgot és minden isteni szót. Megalkotta az isteneket, létrehozta a városokat, kijelölte Ő a kerületeket (nomoszokat). Elhelyezte az isteneket szentélyeikbe, elrendelte áldozataikat, szentélyeiket megalapítván. Olyanná tette a testüket, hogy szívük elégedett legyen.” (Kákossy László fordítása)
Az anyag és a szellem világnézete áll itt szemben egymással! Szembenállásuk azonban megmaradt a hitvita szintjén, nem vont magával tényleges összeütközést, vallásháborút. A szó, a név teremtő erejének egyiptomi mítosza nem egyedülálló elképzelés az ókorban. Az akkád (babiloni) teremtés-eposz, azENUMA ELISH  kezdete is erre utal:
„Midőn fönt az ég nevetlen, S alant a föld szintazonképp; (…) Nem volt szárazföld se, víz se, s egyike sem az isteneknek, név nélkül szunnyadott a sors is”. (Rákos Sándor foritása fordítása)

Ptah temploma

ShekMet

Felirat hozzáadása
      ShekMet  a hatalmas
  
Az ókori Egyiptom oroszlánistennői közül Szahmet a legjelentősebb. Számos más egyiptomi istennőhöz hasonlóan, személyiségének két oldala van, egyrészről veszélyes és pusztító, másrészről védelmező és gyógyító szerepet is betöltött.
Általában oroszlánfejű nőalakként ábrázolták. Gyakran visel hosszú parókát és napkorongot a fején. Hosszú ruháját gyakran vörösre festették, egyik jelzője a „Vörös Vászon Úrnője”.  Ritkán állati formában, oroszlánként is megjelenítették. Szahmet és Mut istennő összeolvadását jelölik az oroszlánfejű, kettős koronát viselő nőalakok.
III. Amenhotep uralkodása alatt több száz szobrát állították fel Szahmetnek Karnakban, Mut templomában, valamint a király halotti templomában, Théba nyugati oldalán. Ezek a szobrok feketegránitból, vagy dioritból készültek és állva, vagy ülve ábrázolták az istennőt, sok esetben papirusz-jogart tartva a kezében. A papirusz az istennő „származási helyének”, Alsó-Egyiptomnak a szimbóluma. 
Úgy tartották róla, hogy szájából tüzet lehel ellenségeire. A forró sivatagi szeleket „Szahmet lélegzetének” nevezték. Szahmetnek félelmetes démonok állnak a szolgálatában, akik minden parancsát feltétel nélkül végrehajtják, lándzsákkal, nyilakkal, és késekkel vannak felfegyverezve, istennőjük parancsára háborút, járványokat, és betegségeket terjesztenek. Az istennő ugyanakkor védelmet nyújtott a járványokkal szemben, egyik jelzője az „Élet Úrnője”. Az orvosok és állatorvosok védőistennője volt. Számos uralkodó választotta személyes patrónusának, megpróbálva így az istennő hatalmát sajátjához kapcsolni. ShekMet a háborúban segítségére volt a fáraónak, hogy győzedelmeskedjen ellenségein.
Ré leánya, és a Nap pusztító erejét szimbolizálja. Az egyik legfontosabb megjelenési formája a Napisten szemének. Nevének jelentése hatalmas, ez is utal erejére. Feladata, hogy elpusztítsa a Nap ellenségeit.
Mítosz meséli el, hogyan írtotta ki majdnem az emberiséget, ebben az aspektusában Hathor-ral azonosul.
Az emberek a megöregedett Napisten ellen lázadoztak, aki elküldte szemét, oroszlánképében, hogy foglyul ejtse a zúgolódókat. Az istennő azonban nem ejtett foglyokat, hanem szörnyű mészárlást vitt végbe az emberek között. Ré napisten szívében szánalom ébredt az emberek iránt, és hogy megfékezze vérengző leányát, cselt eszelt ki.
 „- Menjenek a követeim gyorsan, mint a testet követő árnyék - adta ki a parancsot – Elephantiné szigetére, és hozzanak nekem onnan jó sok vörös festékanyagot.
A követek teljesítették a parancsot és egykettőre meghozták a festékanyagot. A napisten ezt szolgálólányaival megőröltette, s azután árpából készült sört kevertetett belé. Olyan lett az egész, mint a vér, és olyan lett, hogy hétezer söröskorsót töltöttek meg vele.

Ezután a napisten kiöntötte a részegítő italt. Másnap az istennő csodálkozva látta, hogy a földek különös vörös folyadékkal vannak elárasztva.
 „A folyadék visszatükrözte az ő félelmetes oroszlánarcát, és ő közelebb hajolt, hogy jobban lássa magát. Eközben néhány csepp a száját érte, és szerfölött ízlett neki. Kezdett inni belőle, és nem is hagyta abba jó ideig, úgyhogy teljesen lerészegedett tőle. Így aztán nem jutott hozzá, hogy az embereket pusztítsa.
A napisten pedig mosolygott és örvendezett magában, hogy ezzel a csellel sikerült az embereket a pusztulástól megmentenie
ShekMet számos istenhez kapcsolódott. Memphis-ben Ptah feleségeként, és Nofertum anyjaként tisztelték. Magába olvasztott számos kevésbé jelentős istennőt, mint Ankhtawy úrnője. Gyakran azonosították Hathor istennővel, illetve a thébai Mut istennővel, és annak vad, agresszív tulajdonságainak megtestesülése lett. Azonosították még Pakhet-tel, Közép-Egyiptom oroszlánistennőjével. Úgy tartották, hogy ShekMetbékés oldalát testesíti meg, a „macskává szelídült” Basztet.
Az istennő fő kultuszközpontja Memphisz volt, de számos más helyen volt temploma. Szentélyt építettek a számára Abusir-ban. Ezen a területen az istennő már az ötödik dinasztia idején megjelenik reliefeken. A nyugat Deltában, Kom el-Hisn-ben Szahmet-Hathor templom található. Emellett számos templomban megörökítették egészen a görög-római korig.
Az istennő oroszlán feje megjelenik úgynevezett égiszeken, melyeket az Újbirodalomtól használtak kultikus szertartások alkalmával az istennő kiengesztelésére.
A népi mágiában egy ruhadarab felett, kellett elmondani, „Az év utolsó napjának könyve” című mondást. Ezt a ruhadarabot a nyak körül viselték az év végi, veszélyesnek tartott időszakban. Úgy tartották, hogy az istennő az év utolsó 5 napján, az ún. epagomenális napokon ledobja bilincseit, és a nép félt, hogy emiatt az éves ciklus nem tud megújulni. Az emberek ilyenkor ajándékokat – legtöbbször ShekMet, vagy Basztetet formázó amuletteket - készítettek neki, és himnuszokat énekeltek hozzá, hogy megnyugtassák, kiengeszteljék.
SehkMet gyógyító  terme  egy magas rangú pappal
 


Wednesday, April 27, 2011

A Triádok

Ptah, Sekhmet és Nefertem

Restoration of Hat-ke-ptah, the House of the ka of Ptah at Memphis
Papyrus Harris
J. H.Breasted, Ancient Records of Egypt




    In Egyptian mythology, Ptah was the chief god of Memphis, who created the Moon, the Sun, and the Earth. One tradition held that he had created all things from mud; another, that he spoke the names of all things and his will created them from his words.
[King of Upper and Lower Egypt] is this Ptah, who is called the great name: [Ta-te]nen [South-of-his-Wall, Lord of eternity] ///. /// [the joiner] of Upper and Lower Egypt is he, this uniter who arose as king of Upper Egypt and arose as king of Lower Egypt. /// /// "self-begotten," so says Atum: "who created the Nine Gods."
    His soul (or alternatively the soul of Osiris) was incarnated in Apis, the sacred bull of Memphis, believed to have been conceived by lightning on a moonbeam. Apis was worshipped as Serapis, who merged Osiris and Apis, by the Greeks and Romans. Ptah was the patron of artisans and was identified by the Greeks with the god Hephaestos.
    Outside the modern village of Mitrahine lie a few traces of the once vast Temple of Ptah (begun c.3000 BC), built to honor the primary deity of Memphis.
    By the Late Period Ptah had acquired a son who had been born an ordinary mortal, the Old Kingdom official Imhotep. Taimhotep who lived during the reign of Ptolemy XII and had married Psherenptah, the high priest of Ptah at Memphis, wrote on her stela:
I prayed together with the high priest to the majesty of the god great in wonders, effective in deeds, who gives a son to him who has none: Imhotep Son of Ptah....
...In return he (the god) made me conceive a male child.
M.Lichtheim, Ancient Egyptian Literature, Vol.3, p.62
    Ptah is depicted in human form, his head covered, possibly, by very short hair or, more probably, by a tight fitting cap of the kind often shown in Old Kingdom depictions of craftsmen. Beardless in Old Kingdom pictures, his chin beard is in later times straight and substantial. His body is tightly wrapped in some garment, looking like a mummy, but his underarms and hands stick out, often holding a was-sceptre and at times other paraphernalia of power.
(Sakhmet, Sachmet)

    A goddess of war, love and protection, the consort of Ptah was sometimes called the Lady of the Place of the Beginning of Time, the Lady of Pestilence and Goddess of Vengeance. She was rich in magic and the healers tried to enlist her in their fight against disease. She is depicted as a lioness and often holds an ankh or a sistrum, a musical instrument dedicated to Hathor.
    The destruction myth told in The Book of the Cow of Heaven equates Hathor with Sekhmet: Re had grown angry with mankind. He tore out one of his eyes, threw it as Hathor down to earth, ordering her to destroy mankind. The goddess in the shape of a lioness, Sekhmet, was so successful at this that Re grew alarmed and decided to put an end to the slaughter.

    Sekhmet spread fear everywhere. In the Tale of Sinuhe king Sehetepibre was described as fear of whom was throughout the lands like Sakhmet in a year of plague. Even the followers of Seth and the serpent Apophis could not withstand her. The hot desert winds were her fiery breath. She was the protectress of the king, often called his mother, and connected with the fire-spitting ureaus and the Eye of Re. Senusret III was likened to the goddess in one of his hymns as one who shoots the arrow as does Sakhmet.
    In the New Kingdom she was often identified with Amen's consort Mut.
Nefertem sitting on a lotus flower
H. G. Gundel, Antike Papyri in Giessen
Kurzberichte aus den Papyrussammlungen #14, 1963, Universitätsbibliothek Giessen
    Nefertem was the son of Sekhmet and Ptah. A leonine god he was called defender of the two lands, and protector of the two lands. When depicted in human form he often wore a lotus blossom on his head. The Shabaka Stone speaks of him as Nefertem at the nose of Re every day, the sweet smelling flower gods love so much.
    Papyrus Harris 500 describes the triad - and an unknown deity Iadet
Its rushes are Ptah,
Sakhmet is its foliage,
Iadet its buds,
Nefertem its lotus blossoms.


Monday, April 25, 2011

Egyiptom Istenei

The deities of ancient Egypt
Aker Amaunet Amen Ammit Amset Anat Anhuret Anubis Anuket Apis Apophis Arensnuphis Ash Atem Aten Ayebt Baal Banebdjedet Bastet Bat Bes Buchis Duamutef Duau Ennead Esye Four sons of Horus Geb Ha Hah Hapi, Nile god Hapi, son of Horus Harakhte Haroeris Harpocrates Harsaphes Harsomtus Hathor Hatmehit Hauhet Hauron Heka Hemsut Heqat Herishef Herwer Hesat Horus Horus the Child Hu Iah Iati Ihy Imsety Isfet Isis Kadesh Kebhsenuf Khenti-amenti Khenti-kheti Khepri Kherty Khnum Khons Maat Mafdet Mandulis Marul Mehet-uret Mehit Menhyt Menkeret Menqet Meretseger Meskhenet Mihos Min Mnevis Montu Mut Naunet Nebetu Nefertem Neith Nekhbet Nepri Nemty Nephthys Nun Nut Ogdoad Onuris Osiris Panebtawy Ptah Re Reshef Satet Satis Seed Goddess Sekhet Sekhmet Selket or Selkis Sematawy Sepa Seshat Seth Seven Hathors Shed Shentayet Shesemtet Shu Sia Sobek Sokar Sopdet Sopdu Sothis Sukhos Tait Ta-bitjet Tatenen Taweret Tefnut Thoth Two Ladies Triad Upuaut Uto Wadjet Waset Wennofer

Módszer


EGYIPTOMI MASSZÁZS – e. i. d. a. ©

A  szellemre az idegrendszeren keresztül hatunk, neuromuskuláris masszázzsal. Ez a módszer manipulálja a központi idegrendszert és impulzusokat közvetít az idegvégeken keresztül. Használatának különlegessége, amely megkülönbözteti minden más módszertől az, hogy ősi egyiptomi szakrális szavakon nyugszik. Az egyiptomi módszer  fenntartja és megerősíti a normális funkciókat, oldja a kimondottan feszült, idegalapú betegségeket. A craniofaciális (arc és koponycsonti) pontmasszázs pedig képes az agy diszharmonikus működését (betegségek) megszüntetni, majd visszaállítani a normális funkciót mindkét agyfélteke neurális blokkjainak feloldásával.

A közel 6000 éves Ebers tekercsekről már tudjuk az ősi egyiptomi gyógymódokat, hiszen fennmaradtak a hieroglifákban és az emlékezetekben. Már az első dinasztiából vannak lejegyzések az egyiptomi papság gyógyító tudásáról. Tudvalevő, hogy az ősi egyiptomi kultúra a szellemet-lelket-testet egy egységes egésznek fogadta el, éppen ezért a szellemet gyógyította, hogy az „térjen vissza az eredeti helyére” (Ebers payrus).
Az egyiptomi istennő Sekhmet, mint gyógyító istennő szentélyeiben haladó öntudattal rendelkező orvos papnők végezték ezt a szertartást. A papiruszokon gyakran látni, ahogy utasításokat adnak gyakorló papoknak. (Demotic Magical Papyrus of London and Leiden)
Ebben a metódusban a testet piramisokra osztva kezeljük A lábfej, a láb és a csípő egy gúla. A derék a hát meg a vállak egy másik gúla. A nyak és a fej pedig egy harmadik. A derék közepén a fő neurális blokkokat lehet kioltani.
Ezeket a gúlákat nem szabad megbontani!
A szellemre az idegrendszeren keresztül hatunk, neuromuskuláris masszázzsal. Ez a módszer manipulálja a központi idegrendszert, és impulzusokat közvetít az idegvégeken keresztül. Fenntartja és megerősíti a normális funkciókat, oldja a kimondottan feszült, idegalapú betegségeket. A craniofaciális (arc és koponycsonti) pontmasszázs pedig képes az agy diszharmonikus működését (betegségek) megszüntetni, majd visszaállítani a normális funkciót mindkét agyfélteke neurális blokkjainak feloldásával.
Ezt a fajta terápiás módszert  a régi időkben több napig is eltartó időszak alatt végezték,a papi szinten levő Hemet Netjer-nek; azaz Tisztáknak nevezett Főrangú papnők. Közel 30 éve ismerem, és immár 15 éve használom is, természetesen lerövidítve és átalakítva a nyugati ember számára. Hatásai egyedülállóak, kiválóak és eredményesek.Magyarországon  2006 –ban az e i.d. a. © név alatt jegyeztettem és védettem le magát  a módszert és ez idő óta az Intézet keretén belül, tanítom is, mint tulajdonos.
Ezt a fajta masszázst csak nők végezhetik, tudomásunk van viszont egy szufi mesterről Cairóban Safwat Singer-ről aki ezt spirituális masszázsnak nevezi és egyiptomi felmenőitől tanulta meg, nemzedékről nemzedékre a férfiak által működtetett változatot.
Érdekessége az egyiptomi eredetű szakrális masszázsnak, hogy a terapeuta ősi szavakat mormol attól függően, hogy mely testrészen dolgozik éppen. Az információ halk áramlására pedig az agy reagál és a sejtek képesé válnak a megújulásra.
A masszázs halk zenével kísérve aromás olajjal, földön végezzük. Minden testrész megfelelően le van takarva, csak az van szabadon, amelyiken éppen a terapeuta végzi a masszázst. A test a terápia során lehűl, és mélyen elpihen. A hangok nem zavaróak, a terapeuta pedig a lehető legfinomabb mozdulatokat alkalmazza, hogy a szellem, a lélek elengedje traumáit, és öngyógyító képességeit felébressze.

Legfelsőbb fokozat a  Főrang: Sekhem Sin at Ur KeTheRa, amelyet kizárólag csak a gyakorlott oktatók kaphatnak meg.

Sha Sekhem Sahu

Képzés



PharosPhi Intézet Kft.-Felnőttképző Intézmény ny.sz.40090-2010

Phi Létfilozófia és Spirituális Tudományok Akadémia Tanfolyam:
Egyiptomi arc és koponyacsont masszázs,2 napos
Ár: 17.000ft+ Áfa
Ár tartalmazza: Két napos ,12 órás intenzív arc és koponyacsontmasszázs tanfolyam,TANÚSÍTVÁNY végzettséggel.



A Tanfolyam része a FAT által Akkreditált PL.3090 ,,E.í.d.a. relaxáló masszázs terapeuta (arc, test), Craniofaciális moduljának ,ezért a tanfolyam Akkreditált oktatásnak nyilváníttatik
A Tanúsítvány Nyilvántartásra jogosít.   

Definició                                                                   
Az arc-és koponyacsont masszázs a feszültségoldás, az energiaáramlás elősegítésének elsődleges célján túl gátolja az arc idő előtti öregedését.
Ennek elsajátításával olyan képességek birtokába kerülhetnek a résztvevők, amelyek alkalmazásával a stressz által fokozottan igénybevett, a lelki problémák súlya alatt meggyötört fizikum ismét a harmonikus működés állapotába hozható.
A pontnyomás technikailag az egyik leghatékonyabb módszer a szervezet vitalizációja, energiaáramlásának egyensúlya szempontjából,mivel kizárólag mikromozdulatokkal,a biokativ pontok stimulációjával ,és természetesen a megfelelő szavak suttogásával korrigálja a sérüléseket.
A program által nyújtott szakmai ismeretek, kompetenciák elsajátítása különösen ajánlott azoknak , akik a testápolás, a az életenergia egyéb módszereit alkalmazzák, és nyitottak, érdeklődőek azok eredményességét növelő, új módszerek iránt

Módszer
A Szellemre az idegrendszeren keresztül hatunk ,neuromuskuláris masszázzsal.Ez a módszer  manipulálja a központi idegrendszert és impulzusokat közvetít az idegvégeken keresztül.Használatának különlegessége,amely megkülönbözteti minden más módszertől az,hogy Ősi Egyiptomi Szakrális Szavakon nyugszik, a mentális és érzelmi  információ korrekciójának szempontjából.Ezen módszer  fenntartja és megerősíti  szervezet  a normális funkcióját  ,és oldja a mostani Kór-Korszak depressziós,pánikos,stresszes ,kimondottan feszült idegalapú betegségeket.A Cranio-facialis(atc és koponyacsonti) pontmasszázs képes az agy diszharmonikus  működését  megszüntetni ( mozgáskoordinációs zavarok ,beszédhibák, tanulási nehézségek-céltudatosság, önbizalomhiány kiküszöbölése.hiperaktivitás,stb) majd visszaállítani az agyterületeinek normális funkcióit,mindkét agyfélteke neurális blokkjainak  feloldásával.


Tematika
Anatómia
Neuroanatómia
Az agy működésének alapvetö ismeretei
Frenológia
Kuatsu
Bioenergetika
Mudra ismeretek
Masszázs technikák
Szuggesztív technikák
Egyiptomi nyelvismeret ( részletek)

Copyright: Edith Kosa eida(c),Sin at Ur KeTheRa

A 2 napos tanfolyam a Munkaügyi központ által is nyilvántartott Tanúsítvánnyal záruló tanfolyam.
Tájékoztatóért kérem írjon az alábbi címre.
pharosphi@gmail.com
Megjegyezés* Az Intézet további Tanfolyamairól emailban ,illetve a www.oklevel.hu Hirdetési Portálon tájékozódhat.